onsdag 14 april 2010

Granstympning eller duvutrotning,,,,,,

Det här mina vänner är ingen gran utan en cypress,,,,tror vi iallafall!
Den har under åren växt oss fullständigt över huvudet. Den har alltså varit dubbelt så hög som den nu är på bilden!
Igår var nämligen min älskade make uppklättrad i ovan nämnda buske med en stooor såg.
Resultatet ser ni ju på bilden :-o
Inget ont om makens arbete, för det är inte klart ännu.

Växten måste nämligen krympas på bredden också!

Och frågan är hur resultatet blir då den liksom bara är grön på "utsidan" ha ha. Det slutar väl med en rotklump som står mitt i trädgården.
Och bra hade väl det varit, då trädet nämligen fått inneboende i form av duvor.

Duvorna förflyttar sig mellan trädet, vår tv-antenn och en lyktstolpe utanför tomten.
Med sig har duvorna byggmaterial till sitt bo, som olyckligtvis (för duvorna) befinner sig i just detta träd!

Duvorna stör inte mig egentligen, men jag kan berätta vem de stör!!!!!
Våra pudlar, jamenellerjävlahur, dom beter sig som fullständiga idioter av dessa flygande skapelser!
Så om cypressen ska behöva utrotas för att duvorna ska försvinna så får det bli en stubbe mitt i gräsmattan.

Detta får mig hur enkelt som helst att tänka på världens bästa blogg, där författaren har liknande problem med träd och fåglar. Denna bloggen skänker mig dagligen stora gapskratt och mycket inspiration.
Så läs och njut, men glöm inte bort mig!

Inga kommentarer: